Fontos tudnivalók

Megrendelés készítése

Válassza ki, mit szeretne küldeni (dokumentum, doboz, raklap, légi szállítás, stb.).

Adja meg a küldemény (ek), méreteit cm-ben (szélesség, hosszúság, magasság).

Töltse ki a felvételi és kézbesítési adatokat (Megrendelő neve, telefonszám, email címek).

Adja meg a rakomány tartalmát, válasszon biztosítást.

Válassza ki az Önnek leginkább megfelelő fizetési módot.

Megrendelése elkészült, amelyről e-mailben visszaigazolást kap, ezután munkatársunk felveszi a megrendelővel a kapcsolatot telefonon, vagy e-mailben.

Miután mindent leegyeztettek munkatársunkkal, elküldjük a fizetési opciókat.

A szállítás napján küldünk egy fuvarlevelet, melyet a feladónak kell kinyomtatni a futár érkezéséig. Amennyiben erre nincs lehetőség, munkatársunk szívesen segít a további teendőkben.


Rakomány felvétele

Minden országban vannak partnereink, akik segítségével lehetővé tudjuk tenni, hogy Ön a lehető legrövidebb idő alatt, a legbiztonságosabb módon kapja meg rakományát. A futárok háztól-házig szállítanak.


Meddig adhatom le a megrendelést?

A megrendelés elkészítése minden esetben honlapunkon keresztül történik. Ügyfélszolgálatunk hétfőtől péntekig, reggel 9.00-től este 18.00 óráig fogadja az Önök hívásait és megrendeléseit. Este, valamint hétvégén és munkaszüneti napokon leadott megrendeléseket a következő munkanap reggelén tudjuk legközelebb feldolgozni és a felvétel pontos napját rögzíteni.


A csomagolás fontossága, mibe lehet csomagolni?

A futár köteles figyelmeztetni a Feladót, ha az áru csomagolása nem megfelelő, vagy sérült. Csomagolás nélkül, valamint nem megfelelően csomagolt küldemények felvételét a futár megtagadhatja.

Az EUExpress.hu által javasolt és elfogadott csomagolási módok: doboz, bőrönd - fóliával körbetekerve, ami véd a párától, esőtől, szakadástól. A csomagban ne lötyögjön az áru, valamint ne lógjon ki.

Csomagolás nélküli, illetve nylon szemeteszsákba csomagolt küldemények felvételét a futár minden esetben megtagadja. A biztonságos csomagolás minden esetben a feladó kötelessége, feladáskor a futárnál nincs lehetőség csomagolásra.

Törékeny áruk esetében a megfelelő csomagolás: kemény fadoboz vagy műanyagdoboz, bélelt fallal és távtartóval ellátva, az egyes cikkek pedig egyenként csomagolva és elkülönítve.

Célunk, hogy minden egyes rakomány biztonsággal, épségben érkezzen meg a rendeltetési helyére, nem dobáljuk a csomagot, de gyűjtő fuvarozásról van szó, így a csomagolásnak képesnek kell lennie arra, hogy tartalmát megvédje az utazás során fennálló küldő hatásoknak.

A dobozokat erősragasztószalaggal kell lezárni, majd az így elkészített csomagot lehetőség szerint fóliával is jó szorosan körbe kell tekerni. Amennyiben erre nincs lehetőség, a csomagot jó szorosan ragasztószalaggal érdemes körbetekerni. Erre kötöző szalag, spárga használata nem szükséges, megakadályozza a csomag haladását a futószalagon. A bőröndök, táskákat minden esetben fóliával körbe kell tekerni, hogy a rajta lévő csat, zipzár ne akadályozza a csomag haladását a futószalagon.

Amennyiben a csomagba üveges vagy folyékony árut is teszek (pl. lekvár, ital, stb.), és esetleges sérülés esetén a benne lévő többi áru is sérül, az EUExpress.hu semmilyen felelősséget nem vállal, illetve a biztosítás is hatályát veszti.


Raklapos szállítás feltételei

A raklapra helyezett áru mozgatását mind a fel- és mind a lerakó helyen az ügyfélnek kell biztosítania. Ez lehet emberi erő, hidraulikus emelő, villástargonca. 1 raklap maximum 170 cm magas lehet. A raklapra alaposan rögzíteni kell az árut spaniferrel, gumipókkal, stb. és fóliával körbe kell tekerni.


Mit nem lehet küldeni?

Az EUExpress.hu nem szállít

- veszélyes, romlandó, fertőző, undort keltő,

- tűz- és robbanásveszélyes árut,

- tűz-és lőfegyvert, robbanószert,

- földi maradványokat,

- kábítószert, vagy kábítószernek minősülő gyógyszereket,

- különleges értékű árut,

- élő állatot, valamint személyt,

- jövedéki termékeket (alkohol, üzemanyag, dohányáru, stb.),

- illegális és egyéb veszélyes anyagokat és termékeket,

- készpénzt, nemesfémeket, drágaköveket,

- pornográf, politikailag, vallásilag vagy etnikailag sértő vagy érzékeny tartalmú kiadványokat,

- egyéb dolgot, mely szállítása jogszabályt sért Magyarországon, vagy az adott országban, stb.

Az itt felsorolt tiltott áruk köre nem teljes, a változtatás jogát fenntartjuk, amennyiben úgy ítéljük meg, hogy az adott áru szállítása veszélyes, vagy nem megengedett.

Veszélyes áru elfogadása esetén veszélyes áru pótdíj kerül felszámításra a megrendelő felé, melynek díjszabása eseti, ennek megállapítása érdekében kérjük, vegye fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal.


Biztosítás, de hogyan?

Biztosítást minden esetben külön opcióként lehet a szállításhoz rendelni. Amennyiben a szállítás megrendelésekor Ön nem jelezte, hogy kér biztosaítás, a feladást követően módosítani már nem áll módunkban!

A Szállítási biztosítás opció díja a csomagok értékétől függ, 500 euró értékenként 20 euróba kerül.

A szállítási biztosítás csak a küldemény eredetiségét és értékét igazoló számla bemutatása esetén érvényesíthető. A kár mértékének megállapítása a futárszolgálat és a számla alapján történik.

Amennyiben a megrendelés elkészítésekor szállítási biztosítást is kértek a rakományhoz és a fuvarozó hibájából keletkezett, a külső csomagoláson látható károk esetén (a csomag sérülése, részleges vagy teljes elvesztése, vagy megsemmisülése) az EUExpress.hu kártérítést fizet. Amennyiben a futár a küldeményt sértetlenül adja át, és ezt a címzett/átvevő aláírásával is igazolta, de a bel tartalom sérült, biztosítási igény benyújtására nincs lehetőség.

Nem megfelelően csomagolt és törékeny áruk szállításáért az EUExpress.hu felelősséget nem vállal. A megfelelő csomagolás: kemény fadoboz vagy műanyagdoboz, bélelt fallal és távtartóval ellátva, az egyes cikkek pedig egyenként csomagolva és elkülönítve.
Üveg, porcelán és más törékeny tárgyak ép szállítására semmilyen garanciát nem vállalunk.


Hogyan történik a reklamáció kezelése?

Amennyiben a csomagon/rakományon külső sérülés látható (szakadás, horpadás, esetleg törés, stb.) először is jelezni kell a futárnak. Második lépésként fényképeket kell készíteni a sérülésről kibontás előtt, majd pedig az áruról is kibontás után. Kérjük, küldje el részünkre a fényképeket az info@euexpress.hu e-mail címre és részletesen írja le a csomagolást kívül-belül, a sérülés milyenségét, mértékét, a keletkezett kárt, és értékét. Mindig hivatkozzon a rendelési számra vagy pedig a fuvarlevélszámra.


Mikor szállítják ki a rakományt/csomagot?

A kézbesítés munkanapokon reggel 8 és délután 17 óra között történik. A kézbesítés időpontja a futár napi címei alapján kerül meghatározásra a megrendelés elkészítésekor megadott adatok alapján. A futár a kézbesítést háromszor kísérli meg, ezután a rakomány visszaszállításra kerül. Meghiúsult kézbesítés esetén - pl. ha a Címzett az áru átvételét megtagadja, vagy többszöri kiszállítás esetén a címzett nincs a megadott címen, stb. – az EUExpress.hu a küldeményt visszaszállítja a Feladónak. Ekkor a szállítás díját újból ki kell fizetni. Első meghiúsult kiszállítás esetén a futár értesítőt hagy a kiszállítási címen, melyen minden adat rendelkezésre áll, hogy fel tudják venni a kapcsolatot az adott ország futárjával, központjával a sikeres kiszállítás érdekében.


Hogyan fizethetek?

Minden esetben csak a fizetés teljesítése után tudjuk felvenni a csomagot/ rakományt. A megrendelés elkészülte után munkatársunk felveszi Önnel a kapcsolatot, leegyezteti Önnel a szállítás menetét, ezután elküldjük Önnek e-mail-ben (pdf formátumban) a számlát, melyen szerepelnek a befizetéshez szükséges adatok.

Három féleképpen lehet a szállítási költséget kiegyenlíteni:

1. Banki átutalás

2. Postai Rozsaszin Csekk

3. Pay Pal

Bizonyos költöztetések esetében lehetőség van készpénzes fizetésre is, ezt azonban előre egyeztetni szükséges munkatársunkkal.


Mekkora mennyiséget lehet feladni egyszerre?

Az EUExpress.hu-nál nincs mennyiségi-, vagy súlykorlátozás, igyekszünk minden szállítási igényt kielégíteni.

A futár egészségének védelme érdekében egy csomag maximum 50 kg lehet, e felett raklapozni kell az árut minden esetben. A raklap mozgatását a feladónak kell biztosítani.

170 cm-es magasság, valamint 240cm-es szélességet meghaladó rakományok esetében minden esetben szükséges ügyfélszolgálatunkkal egyeztetni, hogy megfelelő autó menjen ki a felvételi címre.


Lehetőség van fel- és lerakodásra? A futár feljön a csomag(ok)ért?

Általában nem. A csomagok/ raklapok felvétele, kiszállítása háztól házig történik, emeletről való fel- és lerakodásra nincs lehetőség. Ettől néhány költöztetés esetében lehetséges eltérés, erről érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon.


Lehetőség van teljes lakás berendezésének (bútorok, háztartási eszközök, alaktalan tárgyak) szállítására is?

Természetesen. Partnereink segítségével lehetőség van teljes lakás berendezési tárgyainak költöztetésére is. Ilyen például nem lapra szerelhető bútorok (kanapé, szekrény, ágy, stb), háztartási gépek (mosógép, hűtőgép, stb.) motorok, kerékpárok, stb. szállítása. Előzetes egyeztetés szükséges a szállítás előtt.

Amennyiben más jellegű árut, terméket szeretne szállítani, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal. (info@euexpress.hu.)